وضوع آنقدر ساده و صادقانه نیست. برخی از پاسخها وجود دارند که شما نیازی به آنها ندارید. بعضی از متریکها بر روی کاغذ بسیار جذاب و جالب به نظر میرسند، اما وقتی نوبت به پیاده سازی در عمل میرسد اوضاع متفاوت شده و اعداد دیگر معنای سابقشان را پیدا نمیکنند. به این متریکها، متریک پوچ می گویند و مشک\nلی که در مورد آنها وجود دارد این است که هیچ ارزشی ندارند.موفقترین شرکتها تنها نگاهی گذرا به این متف فروش عامل\nمهمی به شمار میرود زیرا تمام فرایند فروش از آن نشأت میگیرد. سعی کنید قیفتان را همیشه پر نگه دارید و زمانیکه احساس کردید در حال خالی شدن است تلاشتان را دو برابر کنید.\nهمچنین به این موضوع توجه داشته باشید که هر چه مشتری احتمالی مراحل را جلوتر میرود، ارزش او بیشتر خواهد شد. درحالیکه هیچگاه از مشتریان احتمالی غافل نمیشوید، مشتریان بالقوه در مراحل بعدی قیف ارزش بیشتری پیدا کرده و اینک
م ها نتیجه معکوس دارد. میتوانید از سیستم Microsoft CRM برای کنترل تم\nاسها به مشتریان استفاده کنید.در نهایت، چیزی برای گفتن داشته باشیدپیام های خود را با دقت به عنوان بخشی ازکمیین تان برنامه ریزی کنید. شما می خواهید مشتری در هر پیام از چیز جدیدی بهره ببرد. شما می خواهید امتیاز جمع کنید نه اینکه با ارسال پیام های متعدد حوصله مشتریان را سر ببرید. مدیریت کسب و کارهای امر\nوزی بسیار پیچیده تر از قبل شده است. گستردگی فعالیتها و فرآیندها، اوضاع اقتصادی نامناسب، شرایط رقابتی پیچیده سبب شده تا شرکتها در هر کسب و کاری که هستند به دنبال استفاده از استراتژیها، ابزارها و سیستمهای نوین در حوزه مدیریت کسب و کار باشند. طبق گزارش سالانه شرکت BAIN & COMPANY درباره ابزارهای برتر م\nدیریتی، در سال 2013 برای چندمین سال پیاپی سیستم CRMهمچنان به عنوان محبوبترین و برترین ابزار مدیریتی برگزیده شده است. اما سیستم CRM واقعا چیست و چه کمکی میتواند به شما کند؟ \nمطلب مرتبط: آشنایی با مدیریت ارتباط مشتری (CRM)در طی سال ها تجربه پیاده سازی CRM و با بررسی مشتریان متعددی که از این سیستم استفاده می کنند، متوجه نیازها و چالشهای مشترکی در بین همه آنها شدیم که با استفاده از سیستم CRM این چالشها و\n\nقیف فروش یک استراتژی پایدار و منظم برای تبدیل مشتری احتمالی به مشتری ثابت است. این استراتژی شامل یک سری مراحلی است کهدر کل زمانیکه در مورد تعداد مراحل قیف فروش صحبت میکنیم، هرچه این تعداد کمتر باشد بهتر است. با این وجود برای تعریف فرایند فروشتان نیاز به مراحل کافی دارید.زمانیکه در حال از دست دادن درصد مش\nتریان احتمالی در هر مرحله از چرخه هستید، سریعاً این موضوع را بفهمید. به طور کلی شما بیشترین مقدار مشتری را در مرحله اول (مرحله "مشتری احتمالی") از دست میدهید و هر چه به جلو میروید این مقدار کمتر میشود. به همین خاطر است که نام قیف را بر آن نهادهاند.میزان درصدی که شما در هر مرحله از دست میدهید از\nکسب و کاری به کسب و کار دیگر متفاوت است. قانون کلی این است که شما برای هر فروش کامل به ده مشتری احتمالی نیاز دارید. با این وجود با کمی تجربه در بحث قیف فروش شما میتوانید درصد موردنظرتان را به دست آورید.این نرخ تبدیل یک متریک مهم و حیاتی برای فرایند فروش به حساب میآید. اگر شما نرخ تبدیلتان را بدان\nید میتوانید پیش بینی کنید که چه میزان فروش را باید انتظار داشته باشید تا بتوانید به تعداد مشتریان احتمالی دست پیدا کنید. در مرحله اول تا آنجا که میتوانید اقدام به جذب مشتری احتمالی کنید تا قیفتان از همان اول پر بوده تا فروش تا آخر قیف ادامه داشته باشد.توجه داشتن به تعداد در مرحله اول قیف فروش عامل\nمهمی به شمار میرود زیرا تمام فرایند فروش از آن نشأت میگیرد. سعی کنید قیفتان را همیشه پر نگه دارید و زما بهره وری مشتریانشان دوچندان شود. جزییات این همکاری در زمان اعلام آن فاش نشد.نادلا از این همکاری ابراز خوشحالی کرده و توضیح داد که مایکروسافت چگونه میتواند \nبه مشتریان salesforce.comکمک کند تا تجربه ای جدید در محیطهای ابری و موبایل داشته باشند. با رشد روزافزون Microsoft Office 365و Azureمایکروسافت با استفاده از لایسنس های مبتنی بر عضویت که بهصورت ماهانه پرداخت میشوند، توانست پیشرفت بزرگی را در محیطهای مبتنی بر رایانش ابری صورت دهد. برنامه بنیوف این \nاست که با ایجاد پلی میان این دو شرکت، خدمت موثری را به مشتریان خود کرده و با کمک پلتفرمهای مختلف مایکروسافت بهره وری آنان را افزایش دهد.برنامه موبایل Salesforceاگرچه برنامه Salesforce1در دو پلتفرم Android وiOSطراحی شده است، اما با این شراکت امکان طراحی برنامه موبایل تحت پلتفرم Windows Phone 8.1 فرا\nهم شده و نیز به مشتریان این امکان را می دهد که از طریق دستگاههای ویندوز به Salesforce دسترسی داشته باشند. رونمایی از این برنامه بعدها در این سال ارائه شده و نسخه نهایی آن در سال 2015 منتشر خواهد شد. ارائه این نرم افزار در دستگاههای مبتنی بر ویندوز به آن دسته از شرکتهایی که تنها محصولات مایکروسافت\nرا به فروش میرساند اجازه می دهد که با Salesforce1 خود را تطبیق دهند. alesforce و Office 365این شراکت قابلیت عملکرد متقابل بین Officeیامهای اینگونه سیستمها را نداشته و سریعاً تلفن را قطع \nمیکنند). هیچ کس دوست ندارد از آنها استفاده کند و شما هم تا آنجا که ممکن است استفاده از آنها را باید به عنوان آخرین گزینه در نظر بگیرید.مطلب مرتبط: پنج ویژگی حیاتی در سیستم CRM که بخش بازاریابی به آن نیاز داردهیچ یک از موارد ذکر شده در بالا مسائل مهم و عمده ای نیستند، اما اگرچه کوچک و ناخودآگاه هس\nتند، میتوانند باعث ناراحتی مشتریان شده و آنها را از خدمات و کسب و کار شما ناراضی نگه دارند. حتی شما مجبور نیستید، برای مقابله با آنها هزینهی زیادی صرف کنید. شما صرفاً باید مشتری خود را در مرکز توجه کسب و کارتان قرار دهید و به این فکر باشید که چه کاری میتوانید انجام دهید که مشتری شما حس و تجربه \nخوبی نسبت به شرکت و کسب و کار شما داشته باشد.هر چقدر سعی کنید مشتریانتان کمتر با این مسائل مواجه شوند، میزان رضایت آنها افزایش یافته و اعتبارتان نزد آنان فزونی خواهد یافت. متریکها نیروی حیاتی CRM ها و همچنین کسب و کار شما به شمار میآیند. بدون اینگونه سنجشها شما نمیدانید که دقیقاً چگونه کارها را\nانجام داده و در چه مواقعی نیازمند اصلاحات هستید. متاسفانه همه متریکها به شیوه ای برابر ایجاد نشدهاند. برخی نسبت به دیگری بهتر بوده و تعداد اندکی نیز صرفاً مضر و مهلک هستند!\nاین گفته قدیمی را به خاطر داشته باشید: مراقب باشید چه چیزی ر