مشتریان واقعی,مشتریان بالقوه

مشتریان واقعی,مشتریان بالقوه,مشتریان واقعی

مشتریان واقعی,مشتریان بالقوه

مشتریان واقعی,مشتریان بالقوه,مشتریان واقعی

کلینیک بازاریابی و تبلیغات، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

مستــقیم به دنبال توسعه روابط مستقیم مستمر با مشتریان است، چراکه اکثر بازاریابان براین باورند که هزینه جذب مشتریان جدید، پنج برابر حفظ مشتریان فعلی است. براین اساس فعالیت¬های بازاریابی مستقیم،به عنوان ابزاری برای رضایتمند نگه داشتن مشتریان و تشویق تمرکز کند و به خواسته‎های آنها رسیدگی نماید. مطلب مرتبط: مدیریت بازاریابی در Microsoft CRM در نمودار زیر سه مرحله اصلی بازاریابی مبتنی بر بازار هدف نشان داده شده است. مرحله نخست بخش‎بندی یا تقسیم‎بندی بازار است که بازار را به گروه‎های مشخصی از

اصلی خود با گسترش مفهوم مدیریت کیفیت جامع بوسیله ی دمینگ و ژوران و... استفاده کرد.مفهوم کیفیت ، بوسیله ی ادراک باطنی تعریف نشده است بلکه براساس استانداردها و انتظارات مشتریان تعریف شده است.کیفیت،مطابقت با نیازهای مشتریان است.کیفیت ،برای حفظ و نگهداری مشتری ،تقویت سودبخشی و بدست آوردن سهمی از بازاربرای انواع سازمان ها ضروری می باشد.ایده ها و ایده آل های مدیریت ارتباط با مشتری را می توان در مفاهیم اساسی تمرکز بر مشتری در مدیریت کیفیت جامع، دنبال کرد.بنابراین مشتریان موضوع اصلی می باشند.از این رو مشتریان مهم ترین دارایی های هر سازمان بوده و تمرکز بر مشتری ،تبدیل به یک هدف حیاتی برای سازمان شده است. هزینه ی جذب یک مشتری جدید پنج برابر بیشتر از حفظ مشتری راضی فعلی می باشد.ارتباط با مشتری یک جنبه ی کلیدی در حفظ و نگهداری مشتریان موجود و بدست آوردن یک مشتری جدید دیگر است.بنابراین تمرکز بر ارتباطات با مشتری یک نوع سرمایه گذاری است.مدیریت ارتباط عهده دارید، ارتباطاتی که کارمندانتان برقرار می کنند، نیروی محرکه کسب و کارتان را شکل می دهد. اگر یکی از فروشندگان ارشد شما 100 رابطه قدرتمند را برقرار کرده باشد و روزی تصمیم به جداشدن از شما بگیرد، این همه اطلاعات کجا خواهد رفت؟ آیا در مغز او جای داشته و یا وی با آن اطلاعات شما را ترک خواهد گفت؟کاربردهای سیستم CRM بسیار متنوع است و شما در هر کسب و کاری که هستید باید برای موفقیت کار خود از آنها استفاده کنید. اما دانستن این نکته نیز ضروری است که این یک فرایند بوده، و وارد کردن تمام اطلاعات در سیستم CRM نیازمند زمان است، اما اگر کارتان را شروع کنید و خود را برای انجام آن متعهد سازید، به سرعت در کمتر از دو ماه مزایای آن را مشاهده کرده و متعجب خواهید شد که چطور کارتان را بدون آن انجام می داده اید. پیاده سازی یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) شاید کاری طاقت فرسا به نظر رسیده و نیازمند کار و زمان فراوانی باشد درحالیکه با تمام این اوصاف، بازاریابی، بازارگرایی را کاهش می دهد (کمتر مثبت می شود) به صورتی تلاطم فن آوری افزایش می یابد. از آنجا که در رابطه بازار ایفای نقش می کند، شدت رقابتی اغراق آمیز تا حدی که بر اثرات رسمی سازی بازاریابی بازارگرایی است. توجه نظام مند و تمرکز بر استراتژی بازاریابی، تمرکز بیشتر بر بازارهای ادراک شده و مشتریان رضایت بخش در زمینه های به شدت رقابتی تولید خواهد شد. به دلیل حفاظت از پناهگاه های بازار تحت حمله رقابتی آتشی ثابت فوتی و فوری تر می شود به صورت شرکتی به جبران رقابت کار می کند و مزیتی به دست می آورد (داونی، 1994). به همین ترتیب ، در زمینه به شدت رقابتی ، شرکت ها با جهت گیری رسمی سازی شده در استراتژی بازاریابی که بیشتر بازار گرا خواهد شد چرا که آنها مجبور به تلاش تهاجمی و ادعا بر سهام بازار اضافی می باشند، دوباره مانعی بر رقابت آتشی (داونی، 1994). در شدت رقابتی،حل مسئله، تجزیه و تحلیل، توجه تمرکز است که با نمونه رسمی سازی بازاریابی مشخص مبتنی بر خدمت وکسب فایده متقابل است. در واقع بازاریابی به معنای تأمین نیازهای انسانهاست و یکی از ارزشهای قاطع و مسلم انسان که اسلام آن را صد در صد تأیید می کند و به واقع ارزشی انسانی است، خدمتگذار خلق خدا بودن.[3]_ دو خصلت است که نیک تراز آن نیست :ایمان به خدا و سودمندی برای بندگان خدا.[4]_ امیرالمؤمنین علی(ع) می فرمایند: «ای کمیل، مردم بر سه دسته‌اند:اول،علمای ربانی، دوم،دانشجویانی که در راه نجات هستند، سوم،فرومایگان پست و بی اراده‌ای که خیری در آنها نیست.[5]اسلام، ساخت نظام اقتصادی خود را بر پایه خداشناسی و معارف اقتصادی و ایدئولوژیکی و موازین اقتصادی استوار داشته است. به گونه‌ای که می فرماید: «پاکمردانی که هیچ کسب و تجارت،آنها را از یاد خداوند غافل نگرداند».[6]انتقادهای بازاریابی و تعلیمات اسلامیموارد عمده ای را که تصمیم گیران بازاریابی ممکن است با تصمیم نا درست خود سبب ضرر و زیان مصرف کنندگان منفرد،جامعه و سایر موسسات اقتصادی شوند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.