یشود. در طولانی مدت، این تجربیات مثبت تبدیل به افزایش وفاداری مشتریان خواهد شد و آنها نیز از شما نزد دوستان و همکارانشان به نیکی یاد خواهند کرد. مدیبسیار حیاتی است. اما این امکان وجود دارد که بیش از حد فعالیتهای بازاریابی داشته باشید. شما همانطور که ممکن است محصولات و یا خدمات خود را کمتر بازاریابی کنید ممکن است افراط هم بکنید. عواقب ناشی از بازاریابی افراطی بسیار بدتر است. اگر شما کم بازاریابی کنید، مشتریان بالقوه چیزی در مورد شما پیدا نمی کنن
ار شما میگذارد؟همچنین اندازه گیری میزان رضایتمندی مشتری میتواند متریک مشکل سازی باشد زیرا اندازه گیری معنادار آن کار سختی است. فارغ از انجام نظرسنجی و تمرکز بر روی گروهها، اینکه بتوانیم تشخیص دهیم که مشتریانمان تا چه حد راضی هستند امری غیرمحتمل به نظر میرسد. البته انجام دادن آن خالی از لطف نیست،lesforce1در دو پلتفرم Android وiOSطراحی شده است، اما با این شراکت امکان طراحی برنامه موبایل تحت پلتفرم Windows Phone 8.1 فراهم شده و نیز به مشتریان این امکان را می دهد که از طریق دستگاههای ویندوز به Salesforce دسترسی داشته باشند. رونمایی از این برنامه بعدها در این سال ارائه شده و نسخه نهایی آن در سیچیده هستند. رقابتهای شدید بسیاری از شرکتها را مجبور کرده است که به دنبال روشهایی باشند تا خود را از بقیه جدا کرده و مشتریانشان را به هر نحوی نگه داشته و آنان را برای خرید دوباره تشویق کنند. حال سؤال این است که کسب و کار شما در چنین محیطی چگونه میتواند وفاداری مشتریان را افزایش دهد؟ تمام کاری کهارتباطی با رخدادهای بازار داشته باشند. این روش به شدت کارآمد و مؤثر خواهد بود. گزارشهایی با امکان سفارشی شدن بازاریابی دائماً نیازمند اطلاعات و پردازش آنها میباشد. گزارش دادن اولین مرحله این کار است. واحدهای بازاریابی دادههای خود را به شیوههای مختلفی از سیستم CRM استخراج میکنند. هر درخواست برا