را در کمترین حد خود نگه دارید. فرآیندهای خود را به گونه ای طراحی کنید که مشتری مجبور نباشد در هر تعامل به یک سؤال چندین بار پاسخ دهد. برای مثال اگر شاهکارهای جدیدی توسعه یافته است که برنامهها و پلتفرمهای CRM شرکت salesforce.com را با برنامههای office و windows مایکروسافت ارتباط می دهد تا بهره وری مشتریانشان دوچندان شود. جزییات این همکاری در زمان اعلام آن فاش نشد.نادلا از این همکاری ابراز خوشحالی کرده و توضیح داد که مایکروسافت چگونه میتواند
ری از خدمات شما بهطور خودکار و بهصورت آنی به مشتریان شما ارائه گردد. مطلب مرتبط: اگر این چالشها را در کار خود دارید، CRM بهترین راه حل است.سیستم خود را به گونه ای اصلاح کنید که آن دسته از فرآیندهایی که مربوط به مشتریان است، تا آنجا که ممکن است سریع باشند. فرمها و جریانهای کاری خود را طوری طراحیسیستم CRM، به واحد فروش اجازه میدهند تا فرایند ارزیابی را انجام دهند. این کار جنبههای مثبت زیادی دارد. سیستم CRM مسلماً بیشترین تأثیر خود را بر روی عملیات فروش یک شرکت میگذارد. علاوه بر این، مدیریت فروش از طریق سیستمهای CRM امری حیاتی به نظر میرسد.واحد بازاریابی نیز به همین موارد نیازمند است. دهد. اطلاعات در اختیار شماست : کافیست از آنها استفاده کنید. چقدر و چه وقت به مشتریان تخفیف بدهیم؟ یک پیام با زمانبندی مناسب میتواند مسیر روابط فردی را تغییر دهد. همین مساله در مورد تجارت نیز صدق میکند، یک تخفیف در وقت مناسب میتواند سفارشهایی را به همراه داشته باشد که در دیگر زمانها امکان رخ دادار شما میگذارد؟همچنین اندازه گیری میزان رضایتمندی مشتری میتواند متریک مشکل سازی باشد زیرا اندازه گیری معنادار آن کار سختی است. فارغ از انجام نظرسنجی و تمرکز بر روی گروهها، اینکه بتوانیم تشخیص دهیم که مشتریانمان تا چه حد راضی هستند امری غیرمحتمل به نظر میرسد. البته انجام دادن آن خالی از لطف نیست،