یام در هفته اول کمپین است. پس از آن به مدت سه هفته هر\nهفته یک پیام و سپس هر ماه یک پیام برای حفظ تازگی و یادآوری کسب و کار خود در ذهن مشتری بالقوه ارسال می شود.این برنامه زمانبندی حداکثری است که برای بسیاری از مشتریان ممکن است زیادی باشد. این امر مهم است کهپاسخ مشتریان به کمپین خود را بررسی کنید. اگر تعداد زیادی از پیام ها خوانده نشده باشد، این نشانه \nخوبی است که شما بازاریابی بیش از حد می کنید.ا ارسال کالا میباشد، از اینکه با کسب و کار شما تعامل دارد میبایست احساس لذت بخشی داشته باشد. به این مهم توجه داشته باشید که سیستم CRM خود را با سامانه برنامه ریزی منابع سازمانی یا (ERP (Enterprise Resource Planning مجهز کنید \nتا امر مدیریت منابع و حسابداری را پوشش دهید. با این کار تیم شما در یک نگاه میتواند ببیند که آیا صورتحساب پردازش شده و یا محصولی ارسال شده است یا خیر. اگر به کارمندانتان ا
لب مرتبط: بستههای پیاده سازی CRM سیستم CRM هر تماسی که با یک مشتری احت\nمالی برقرار شده است را در خود نگه میدارد. تاریخ اولین تماس و تاریخ اولین بسته شدن فروش دو فیلد مهم در بانک اطلاعاتی هر سیستم CRM ای میباشد و یک گزارش ساده میتواند زمان بین این دو رویداد را محاسبه نماید. تعداد روزها بر اساس هر فروشنده، مکان جغرافیایی و غیره به راحتی قابل پیگیری میباشد زیرا تمام ا\nین اطلاعات در سیستم CRM موجود میباشد.کنترل قیف فروشبسیاری از شرکتها، محصولات یا خدمات خود را به انواع مختلفی از مشتریان ثابت و احتمالی ارائه میدهند. این موضوع همیشه جالب توجه بوده است که چگونه صنایع، فروشندگان و مناطق مختلف در اینکه مشتریان احتمالی به چه نحو در هر یک از بخشهای قیف فروش قرار میگ\nیرند با یکدیگر تفاوت دارند. بسیاری از مدیران فروش خلاق ساعتها بر روی اطلاعات وقت صرف میکنند تا بتوانند راهی را پیدا کنند که فرآیندهای فروش با سرعت بیشتری بر روی حوزههای هدف آنان عمل کند. سوابق اطلاعاتی که برای این متریک نیاز دارید در داخل سیستم CRM تعبیه شده است. از آنها استفاده کنید. پذیرش متدو\nلوژی فروشمدیران فروش به این نکته توجه خاصی دارند که فروشندگان آنها در حال انجام چه کاری هستند. شرکت معمولاً دارای یک متدولوژی فروش است که مدیر فروش آنرا مشخص میکند. اگر مدیر کارش را به درستی انجام می دهد، خواهان این موضین امکان را بدهید که بهصورت مستقیم به این اطلاعات از طریق نرم افزار CRM دسترسی داشته باشند، میتوانند با سرعت بیشتری به مشتریان \nپاسخ دهند. اعتبار و اعتماد کسب و کار شما نزد مشتریانتان حفظ خواهد شد زیرا آنان مشاهده خواهند کرد که بهصورت مداوم خدماتی با کیفیت بالا به آنها عرضه میشود. در طولانی مدت، این تجربیات مثبت تبدیل به افزایش وفاداری مشتریان خواهد شد و آنها نیز از شما نزد دوستان و همکارانشان به نیکی یاد خواهند کرد. مدی\nر اجرایی مایکروسافت جان تازه ای را به کالبد Dynamics CRM دمید در ۲۹ ماه می امسال، مایکروسافت با انعقاد قرارداد شراکت بلندمدت با شرکت رقیبش salesforce.comدنیای مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM را شگفت زده کرد. ساتیا نادلا مدیر اجرایی مایکروسافت و مارک بنیوف رییس و مدیر اجرایی Salesforce.comدر یک نشست خب\nری در ۲۹ می شرکت کرده و آغاز شراکت جدیدشان را اعلام کردند. این دو شرکت اعلام داشتند که شراکت استراتژیک آنها با هدف توسعه راهکارهای جدیدی توسعه یافته است که برنامهها و پلتفرمهای CRM شرکت salesforce.com را با برنامههای office و windows مایکروسافت ارتباط می دهد تا بهره وری مشتریانشان دوچندان شود. ج\nزییات این همکاری در زمان اعلام آن فاش نشد.نادلا از این همکاری ابراز خوشحالی کرده و توضیح داد که مایکروسافت چگونه میتواند به مشتریان salesforce.comکمک کند تا تجربازاریابی و فروش میتواند برنامههای مختلفی را برای دستههای مختلف مشتریان اجرا نماید. اهداف سیستم CRM تخفیفهای پذیرفته شده را نظارت کرده و پاسخ مشتریان به برنامههای تخفیفی را در طول زمان پیگیری میکند. پیگیری پیشنهادهای تخفیف و ا\nینکه چگونه میتوانند بر روند کلی فروش تأثیرگذار باشند، باید بهطور مستمر در جریان باشد و به خودی خود به اندازه یک کتاب مطلب ارزشمند دارد.در کسب و کارهای مشتری محور، چیزهای کوچک معانی بزرگی را در بر دارند. قیمت و خدمات شاید دلایل اصلی باشند که مشتریان با شما معامله میکنند. اما مواردی مثل زمان انتظار\n، فرآیندهای پیچیده و سؤالات بی پاسخ شبیه سنگی در کفش مشتریان عمل کرده و آنها را آزار خواهد داد.\nشاید این موارد ناراحتی کمی را به بار آورند اما در شکل دادن نظر و دیدگاه مشتری نسبت به کسب و کار شما نقش اصلی را بر عهده دارند. تا آنجا که ممکن است این موارد کم اهمیت را از میان بردارید تا بتوانید مسیر شفافی را برای بوجودآمدن یک تجربه مثبت و سازنده برای مشتریانتان فراهم کنید. انتظار در صدر این فهرست \nباید به انتظار کشیدن اشاره کرد. برخی از زمانهای انتظار اجتناب ناپذیر هستند اما مردم در مقابل انتظار برای خدمات به شدت حساس هستند. خواه منتظر یک شخص باشند خواه در پشت تلفن یا اینترنت به انتظار بنشینند. همه این موارد برای مشتریان به هیچ وجه قابل تحمل نخواهد بود. امری گفتن داشته باشیدپیام های خود را با دقت به عنوان بخشی ازکمیین تان برنامه ریزی کنید. شما می خواهید مشتری در هر پیام از چیز جدیدی بهره ببرد. شما می خواهید امتیاز جمع کنید نه اینکه با ارسال پیام های متعدد حوصله مشتریان را سر ببرید. مدیریت کسب و کارهای امر\nوزی بسیار پیچیده تر از قبل شده است. گستردگی فعالیتها و فرآیندها، اوضاع اقتصادی نامناسب، شرایط رقابتی پیچیده سبب شده تا شرکتها در هر کسب و کاری که هستند به دنبال استفاده از استراتژیها، ابزارها و سیستمهای نوین در حوزه مدیریت کسب و کار باشند. طبق گزارش سالانه شرکت BAIN & COMPANY درباره ابزارهای برتر م\nدیریتی، در سال 2013 برای چندمین سال پیاپی سیستم CRMهمچنان به عنوان محبوبترین و برترین ابزار مدیریتی برگزیده شده است. اما سیستم CRM واقعا چیست و چه کمکی میتواند به شما کند؟ \nمطلب مرتبط: آشنایی با مدیریت ارتباط مشتری (CRM)در طی سال ها تجربه پیاده سازی CRM و با بررسی مشتریان متعددی که از این سیستم استفاده می کنند، متوجه نیازها و چالشهای مشترکی در بین همه آنها شدیم که با استفاده از سیستم CRM این چالشها و