ی سخت و پ\nیچیده هستند. رقابتهای شدید بسیاری از شرکتها را مجبور کرده است که به دنبال روشهایی باشند تا خود را از بقیه جدا کرده و مشتریانشان را به هر نحوی نگه داشته و آنان را برای خرید دوباره تشویق کنند. حال سؤال این است که کسب و کار شما در چنین محیطی چگونه میتواند وفاداری مشتریان را افزایش دهد؟ تمام کاری که\nباید بکنید این است که انتظارات آنها را برآورده ساخته و ارتباطتتان با آنها را تقویت کند زیرا اندازه گیری معنادار آن کار سختی است. فارغ از انجام نظرسنجی و تمرکز بر روی گروهها، اینکه بتوانیم تشخیص دهیم که مشتریانمان تا چه حد راضی هستند امری غیرمحتمل به نظر میرسد. البته انجام دادن آن خالی از لطف نیست،\nاما هزینه بسیاری به بار خواهد آورد.اگر به دنبال متریکهای قابل انجام هستیم باید یک یا چند متریک را با متریکهایی که برای اندازه گیری کارایی، گزینه بهتری هستند جایگزین کنیم. یکی از متر
زنی کنند. موقعیت دیگر زمانی است که میخواهیم مشتریان خود را حفظ کنیم. در این صورت تخفیف دادن توجیه پذیر است چرا که تداوم ارتباط با مشتریانمان را تضمین میکند. هدف چنین تخفیفهایی این است که بتوانیم خطوط جدیدی از\nکسب و کار را برای خود به دست آورده، مشتریانمان را در مقابل رقبا حفظ کرده و یا تنها حس گرفتن پاداش را به مشتریان القا کنیم. تخفیفهای نامناسب در بسیاری از موارد، شرکتها باید از ارائه تخفیف خودداری کنند. اگر مشتری میتواند همان خرید از شما را بدون تخفیف انجام دهد، پس هیچگاه اقدام به ارائه تخفیف نکنی\nد. اگر مشتری احتمالی با قیمت مشکلی ندارد اما به خاطر دلایل غیرمالی اقدام به خرید نمیکند، تخفیف میتواند ارزش محدودی داشته باشد. در این مورد یا موارد دیگر، تخفیف ممکن است به ارزش و اعتبار شرکت در نظر مشتریان آسیب جدی وارد کند.اگر به مشتریانتان بیش از حد مجاز تخفیف بدهید، آنها به این موضوع عادت کرده\nو در آینده نیز انتظار تخفیف از شما خواهند داشت. تحلیلهای پیشگویانه خط سیری را به شرکتها ارائه میدهند که چه زمانی بهترین موقع برای ارائه تخفیف به مشتریان بالقوه و بالفعل خواهد بود. در داخل سیستم CRM تاریخچه ارتباطات و خریدها موجود است. اگر به شیوه ای صحیح مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند، همین سوابق\nمیتوانند ورودی موردنیاز شما برای ایجاد مدلهای پیشگویانه مناسب برای ارائه تخفیفهاافزایش یافته و مشتریان جدید جذب شوند.اهمیت عملکرد متقابلبا رشد روزافزون نیاز و تقاضا برای عملکرد متقابل بین برنامهها و پلتفرمهای مختلف در محیطهای م\nحاسباتی امروزی، مشتریان هر دو برنامه میتوانند هم از طریق Salesforce1 و Salesforce به اطلاعات Office دسترسی پیدا کرده، آنها را به اشتراک گذاشته و آنها را ویرایش کنند. این امکان میتواند هر نوع نقص موجود بین شرکتها را از بین ببرد. بر خلاف ابزارهای یکپارچه سازی third-partyکه پرهزینه هستند، این شراک\nت جدید امکان یکپارچه سازی رایگان را برای مشترکین Office 365 فراهم آورده است. این شراکت برای "دزدیدن" مشتریان از طرف یکی از دو شرکت طراحی نشده است بلکه هدف آن گسترش پلتفرمی است که Salesforce میتواند در آن نصب شده و مورد استفاده قرار گیرد. در ۲۹ ماه می امسال، مایکروسافت با انعقاد قرارداد شراکت بلندمد\nت با شرکت رقیبش salesforce.comدنیای مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM را شگفت زده کرد. ساتیا نادلا مدیر اجرایی مایکروسافت و مارک بنیوف رییس و مدیر اجرایی Salesforce.comدر یک نشست خبری در ۲۹ می شرکت کرده و آغاز شراکت جدیدشان را اعلام کردند. این دو شرکت اعلام داشتند که شراکت استراتژیک آنها با هدف توسعه ر\nاهکارهای جدیدی توسعه یافته است که برنامهها و پلتفرمهای CRM شرکت salesforce.com را با برنامههای office و windows مایکروسافت ارتباط می دهد تبه مشتریان \nپاسخ دهند. اعتبار و اعتماد کسب و کار شما نزد مشتریانتان حفظ خواهد شد زیرا آنان مشاهده خواهند کرد که بهصورت مداوم خدماتی با کیفیت بالا به آنها عرضه میشود. در طولانی مدت، این تجربیات مثبت تبدیل به افزایش وفاداری مشتریان خواهد شد و آنها نیز از شما نزد دوستان و همکارانشان به نیکی یاد خواهند کرد. مدی\nر اجرایی مایکروسافت جان تازه ای را به کالبد Dynamics CRM دمید در ۲۹ ماه می امسال، مایکروسافت با انعقاد قرارداد شراکت بلندمدت با شرکت رقیبش salesforce.comدنیای مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM را شگفت زده کرد. ساتیا نادلا مدیر اجرایی مایکروسافت و مارک بنیوف رییس و مدیر اجرایی Salesforce.comدر یک نشست خب\nری در ۲۹ می شرکت کرده و آغاز شراکت جدیدشان را اعلام کردند. این دو شرکت اعلام داشتند که شراکت استراتژیک آنها با هدف توسعه راهکارهای جدیدی توسعه یافته است که برنامهها و پلتفرمهای CRM شرکت salesforce.com را با برنامههای office و windows مایکروسافت ارتباط می دهد تا بهره وری مشتریانشان دوچندان شود. ج\nزییات این همکاری در زمان اعلام آن فاش نشد.نادلا از این همکاری ابراز خوشحالی کرده و توضیح داد که مایکروسافت چگونه میتواند به مشتریان salesforce.comکمک کند تا تجربه ای جدید در محیطهای ابری و موبایل داشته باشند. با رشد روزافزون Microsoft Office 365و Azureمایکروسافت با استفاده از ی گفتن داشته باشیدپیام های خود را با دقت به عنوان بخشی ازکمیین تان برنامه ریزی کنید. شما می خواهید مشتری در هر پیام از چیز جدیدی بهره ببرد. شما می خواهید امتیاز جمع کنید نه اینکه با ارسال پیام های متعدد حوصله مشتریان را سر ببرید. مدیریت کسب و کارهای امر\nوزی بسیار پیچیده تر از قبل شده است. گستردگی فعالیتها و فرآیندها، اوضاع اقتصادی نامناسب، شرایط رقابتی پیچیده سبب شده تا شرکتها در هر کسب و کاری که هستند به دنبال استفاده از استراتژیها، ابزارها و سیستمهای نوین در حوزه مدیریت کسب و کار باشند. طبق گزارش سالانه شرکت BAIN & COMPANY درباره ابزارهای برتر م\nدیریتی، در سال 2013 برای چندمین سال پیاپی سیستم CRMهمچنان به عنوان محبوبترین و برترین ابزار مدیریتی برگزیده شده است. اما سیستم CRM واقعا چیست و چه کمکی میتواند به شما کند؟ \nمطلب مرتبط: آشنایی با مدیریت ارتباط مشتری (CRM)در طی سال ها تجربه پیاده سازی CRM و با بررسی مشتریان متعددی که از این سیستم استفاده می کنند، متوجه نیازها و چالشهای مشترکی در بین همه آنها شدیم که با استفاده از سیستم CRM این چالشها و