یست در هر تراکنش این اطلاعات را از او بخواهید. برای این منظور یک تأییدیه سریع که نشان دهد آدرس مشتری تغییر نکرده است تمام کاری است که شما باید انجام دهید. مطلب مرتبط: مدیریت بازاریابی در Microsoft CRM پاسخها را در اختیار داشته باشید تا آنجا که \nممکن است کارمندانی که رودررو با مشتریان در ارتباط هستند، بایستی تمام پاسخهای احتمالی به پرسشهای متنوع مشتریان را در اختیار داشته تا در کمترین زمان به سمقدار مشتری را در مرحله اول (مرحله "مشتری احتمالی") از دست میدهید و هر چه به جلو میروید این مقدار کمتر میشود. به همین خاطر است که نام قیف را بر آن نهادهاند.میزان درصدی که شما در هر مرحله از دست میدهید از\nکسب و کاری به کسب و کار دیگر متفاوت است. قانون کلی این است که شما برای هر فروش کامل به ده مشتری احتمالی نیاز دارید. با این وجود با کمی تجربه در بحث قیف فروش شما میتوانید درصد موردنظرتان را
فراتر از سهمیه فروش نمیروند. اینگونه شرکتها برای تولید متریکه\nای معنادار از صفحات گسترده Excel استفاده میکنند. برای اکثر آنها این تنها راهی است که میتوانند گزارش فروش خود را ارائه دهند.خوشبختانه بسیاری از نرم افزارهای CRM به صورت پیش فرض دارای ماژول ساده گزارش دهی هستند. بسیاری از آنها ماژولهای گزارش دهی سفارشی و برخی از آنان نیز مانند سیستم Microsoft CRM\nماژولهای تحلیل کسب و کار و داشبود با امکانات حرفه ای و کامل ارائه میدهند. مطلب مرتبط: نرم افزار Microsoft CRM آن دسته از شرکتهایی که اقدام به خرید ماژولهای اضافی میکنند به ندرت پیش میآید که از آن به نحو شایسته و صحیحی استفاده کنند هر چند چنین بستههایی نیازمند دانش IT یا فنون مهارتی خاصی برای\nپیاده سازی صحیح بوده و برای نگهداری یا بهروزرسانی آنها باید اطلاعات کافی در اختیارتان باشد.با این حال کاربران به راحتی میتوانند متریکهای موردنظرشان را از سیستم CRM به دست آورند حتی اگر از دانش فنی کمی برخوردار باشند. در ذیل به چند متریک اشاره میکنیم که بدون استفاده از سیستم CRM به دست آوردن آن\nها کار مشکلی خواهد بود. زمان بسته شدن فروشطولانی کردن دوره فروش برای بسیاری از شرکتها یک مشکل به حساب میآید. کندی در فروش کل به سرعت خودش را نشان می دهد. اولین قدم برای حل مشکل این است که بفهمیم این کندی از کجا ناشی میشود. مطمات آنی دارند، بدون اینکه به رسانه توجهی داشته باشند. در هر جایی که ممکن است، زمان انتظار را برای مشتریانتان کاهش دهید. خواهید دید که مشتریان شما از این کار شما تقدیر خواهند کرد. یکی از موارد خاص انتظارکشیدن این است که \nمشتری شما پشت سیستم کامپیوتری منتظر ارائه اطلاعات باشد بنابراین در این زمان میتوانید به آنها خدماتی ارائه دهید. این زمان برای هر دو طرف (مشتری و کارمند) زمانی مرده به حساب میآید و تا آنجا که ممکن است باید آنرا به حداقل برسانید. برای اینکار شما میتوانید از سیستم Microsoft CRM استفاده کرده تا بسیا\nری از خدمات شما بهطور خودکار و بهصورت آنی به مشتریان شما ارائه گردد. مطلب مرتبط: اگر این چالشها را در کار خود دارید، CRM بهترین راه حل است.سیستم خود را به گونه ای اصلاح کنید که آن دسته از فرآیندهایی که مربوط به مشتریان است، تا آنجا که ممکن است سریع باشند. فرمها و جریانهای کاری خود را طوری طراحی\nکنید که اطلاعات موردنیاز مشتریان در کمترین زمان و با حداقل تلاش در اختیار آنها قرار گیرد. مشتریان شما حتی اگر متوجه این موضوع نباشند اما از شما متشکر خواهند شد. بوروکراسی دومین عامل پس از انتظار مساله بوروکراسی یا همان کاغذبازی است. هر جایی که ممکن است، فرآیندهایتان را سرراست و سهل الوصول کنید آنچ\nنانکه از دید مشتریانتان محو و نامرئی باشند. زمانی که مشتری شما داخل یک حلقیندهایتان را سرراست و سهل الوصول کنید آنچ\nنانکه از دید مشتریانتان محو و نامرئی باشند. زمانی که مشتری شما داخل یک حلقه گرفتار آمده است میزان کاغذبازی (خواه کاغذ واقعی خواه بر روی صفحه کامپیوتر) را در کمترین حد خود نگه دارید. فرآیندهای خود را به گونه ای طراحی کنید که مشتری مجبور نباشد در هر تعامل به یک سؤال چندین بار پاسخ دهد. برای مثال اگر ش\nما نام و آدرس مشتری خود را درون سیستم دارید دیگر لازم نیست در هر تراکنش این اطلاعات را از او بخواهید. برای این منظور یک تأییدیه سریع که نشان دهد آدرس مشتری تغییر نکرده است تمام کاری است که شما باید انجام دهید. مطلب مرتبط: مدیریت بازاریابی در Microsoft CRM پاسخها را در اختیار داشته باشید تا آنجا که \nممکن است کارمندانی که رودررو با مشتریان در ارتباط هستند، بایستی تمام پاسخهای احتمالی به پرسشهای متنوع مشتریان را در اختیار داشته تا در کمترین زمان به سؤالات مشتری پاسخ دهند. بدیهی است که شما نمیتوانید به تمام پرسشهای ممکن مشتریانتان پاسخ دهید، اما کارمندان شما باید بتواند به سؤالات متداول آنها \nبدون هیچ مشکلی پاسخی جامع ارائه دهند. اطلاعات موردنیاز را در اختیار کارمندانتان قرار دهید بنابراین آنها در کمترین زمان ممکن میتوانند به سؤالات کمتر متداول مشتریان پاسخی شایسته دهند. قانون کلی این است که مشتری هیچگاه نباید منتظر گرفتن پاسخ از سوی شمایامهای اینگونه سیستمها را نداشته و سریعاً تلفن را قطع \nمیکنند). هیچ کس دوست ندارد از آنها استفاده کند و شما هم تا آنجا که ممکن است استفاده از آنها را باید به عنوان آخرین گزینه در نظر بگیرید.مطلب مرتبط: پنج ویژگی حیاتی در سیستم CRM که بخش بازاریابی به آن نیاز داردهیچ یک از موارد ذکر شده در بالا مسائل مهم و عمده ای نیستند، اما اگرچه کوچک و ناخودآگاه هس\nتند، میتوانند باعث ناراحتی مشتریان شده و آنها را از خدمات و کسب و کار شما ناراضی نگه دارند. حتی شما مجبور نیستید، برای مقابله با آنها هزینهی زیادی صرف کنید. شما صرفاً باید مشتری خود را در مرکز توجه کسب و کارتان قرار دهید و به این فکر باشید که چه کاری میتوانید انجام دهید که مشتری شما حس و تجربه \nخوبی نسبت به شرکت و کسب و کار شما داشته باشد.هر چقدر سعی کنید مشتریانتان کمتر با این مسائل مواجه شوند، میزان رضایت آنها افزایش یافته و اعتبارتان نزد آنان فزونی خواهد یافت. متریکها نیروی حیاتی CRM ها و همچنین کسب و کار شما به شمار میآیند. بدون اینگونه سنجشها شما نمیدانید که دقیقاً چگونه کارها را\nانجام داده و در چه مواقعی نیازمند اصلاحات هستید. متاسفانه همه متریکها به شیوه ای برابر ایجاد نشدهاند. برخی نسبت به دیگری بهتر بوده و تعداد اندکی نیز صرفاً مضر و مهلک هستند!\nاین گفته قدیمی را به خاطر داشته باشید: مراقب باشید چه چیزی ر