مدیریت ارتباط با مشتری بانک ها را تغییر می دهد این مقاله نشان می دهد که با توجه به اندازه سرعت در حال رشد و ارزش گسترده قومی، بانک ها برای پیاده سازی باید ارزش های قومی را در نظر بگیرندبلاجی3 و دیگران (2012) مقاله تحت عنوان اندازه گیری اثربخشی اثربخش برنامه ریزی، بودجه بندی و اجرا نماید. همچنین سازمان می تواند از گزارشات، ابزار و امکانات تحلیلی استفاده نماید تا میزان پاسخ به فعالیتهای بازاریابی را ردیابی نمائید، میزان موفقیت و تاثیرگذاری کمپین را بسنجید و بودجه و هزینه هر کمپین را در هر
تعمیم یک موقعیت به دیگر مشتریان مناسب به نظر نمی رسد. تحلیل های پیشگویانه با استفاده از سیستم CRM گروه های مشتریان ثابت یا احتمالی را تحت نظر قرار می دهد تا بتواند الگوی موردنیاز را به دست آورده و احتمال اینکه تخفیف موردنظرمان مورد پذیرش قرار گیرد را افزایش دهد. مطلب مرتبط: بسته های پیاده سازی CRM خروجیالگوریتم های مدلسازی مختلف، خروجی های متفاوتی را ارائه می دهند که می توان آنها را تفسیر کرده و برای ارائه تخفیف موثر و به هنگام به کار برد. الگوریتم هایی که با استفاده از اطلاعات سیستم CRM مدل سازی شده اند، بیان می کند چه زمانی برای ارائه تخفیف مناسب بوده و چه زمانی نمی باشد. این قوانین به شیوه های متعدد بر روی مشتریان اجرا می شوند. برای اهداف بازاریابی، مشتریان ثابت و احتمالی در داخل سیستم CRM در قالب یک گروه دسته بندی می شوند و سپس پیغامی مبنی بر ارائه تخفیف به آنها ارسال می شود. سوابق فردی مشتریان ثابت و احتمالی به این شیوه علامت گذاری اشتراک بگذارد، پیشنهادهای کلامی میتوانند یک کسبوکار را از بین برده و یا سود سرشاری را نصیب آن کنند.با رشد روزافزون کسبوکارها بسیاری به این نتیجه رسیدند که دیگر سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) سنتی جوابگوی نیازهای آنان برای برقراری و حفظ وفاداری و اعتماد مشتریان نیست. در عوض شرکتهای پیشرو برای حفظ پرقدرت ارتباط خود با مشتری و ایجاد چشماندازی کلی، از سیستم مدیریت تجربه مشتری (Customer Experience Management) یا CEM استفاده کردند. تفاوت CRM و CEM چیست؟CRM و CEM در عملکرد مشابه یکدیگرند: هر دو اطلاعات مشتریان را جمعآوری کرده و تعاملات با آنان را در سرتاسر چرخه زندگی مشتری پیگیری کرده و هر دو از دادههای تجمیعی برای بدستآوردن چشماندازهای کاربردی بهره میبرند. درحالیکه CRM تصویری از مشتری از منظر شرکت ترسیم میکند برعکس CEM تصویری از شرکت از منظر مشتری ارائه میدهد.وظیفه CRM پیگیری ارتباطات است، اما این تنها یک روی سکه را به ما نشان درخواستها و شکایات مشتریان می باشد. تحقیقات نشان داده است که مشتریان وفادار، اغلب کسانی بوده اند که در ابتدای خرید ناراضی بوده و بواسطه رسیدگی مناسب سازمان به شکایت ایشان، اقدام به خرید مجدد کردند. برخی از امکاناتی که Microsoft CRM در اختیار سازمان قرار میدهد عبارتند از: دسته بندی درخواستها و شکایات در قالبهای مختلف و ارجاع آنها به یک تیم یا شخص خاصارزیابی عملکرد پرسنل در ارتباط با رسیدگی به درخواستها و شکایات مشتریانتخصیص سیستماتیک منابع انسانی سازمان به درخواستها و شکایات با الگوهای مختلفپیش بینی درخواستها و شکایات مشتریان و برنامه ریزی منابع سازمان در جهت رسیدگی به آنهاثبت درخواستها و شکایات مشتریان از طریق کانالهای ارتباطی سازمان مثل وب سایت و ایمیل بطور سیستماتیک و ارجاع سیستماتیک آنها به فرد یا گروهی خاصاطلاع سیستماتیک مشتریان از روند رسیدگی به درخواستها و شکایاتارزیابی رضایتمندی مشتریان در نحوه رسیدگی به درخواستها و بازاری که میرسید می ایستاد و ندا در می داد که ای تجار و بازرگانان..._ از خدا بترسید.مردم که صدای حضرت را می شنیدند،هر کار که به دست داشتند کنار می گذاشتندوبا دل و جان به اوامرش گوش می دادند. می فرمود: «پیش ازهرکاراز خداوند طلب خوبی کنید و به ارفاق، برکت ازخدابگیرید و با مشتریان مهربانی کنید و خود را به زیور بردباری بیارایید و قسم نخورید و از دروغ بپرهیزید و ستمکار نباشید و با مظلومان با انصاف رفتار کنید و نزدیک ربا نروید و کم فروشی نکنید و مردم را گول نزنید و به این وسیله دنیا را تباه نسازید»، آنگاه در همه بازار میگشت و سپس برای انجام سایر وظایف خود درباره مردم آماده می شد.[13]_ رقبا:درحدیث آمده است: «در بین معامله برادر دینی خود داخل نشوید. یعنی هنگامی که می بینید متاعی را یکی از برادران دینی میل دارد بخرد شما در این معامله دخالت نکنید تاآن معامله دیگری را برادر دینی انجام دهد» .[10]همچنین، در بازاریابی اصولی وجود دارد که ازنظریه ها و