طبیعت صنعتی و ماشینی، فاقد روح خلاقیت است، تا به حال به این حوزه کمتر پرداخته شده است. (W.Hass، 1989، 3). در متون مدیریتی، بازاریابی صنعتی به عنوان آن دسته از عملکردها و فعالیتهای تجاری و بازرگانی تعریف شده است، که فرایندهای مبادله را بین تولید تلاطم فن آوری کاهش می یابد.فرضیه4 ب. تاثیر مثبت ریسک گریزی بازارگرایی را افزایش می دهد (مثبتتر می شود ) به صورتی شدت رقابت افزایش می یابد.3. روش شناسی3.1. کار میدانی مقدماتیتحقیقات میدانی اولیه مان در چهار مسائل متمرکز شده است. اول، آن را طراحی و
شما نقش اصلی را بر عهده دارند. تا آنجا که ممکن است این موارد کم اهمیت را از میان بردارید تا بتوانید مسیر شفافی را برای بوجودآمدن یک تجربه مثبت و سازنده برای مشتریانتان فراهم کنید. انتظاردر صدر این فهرست باید به انتظار کشیدن اشاره کرد. برخی از زمان های انتظار اجتناب ناپذیر هستند اما مردم در مقابل انتظار برای خدمات به شدت حساس هستند. خواه منتظر یک شخص باشند خواه در پشت تلفن یا اینترنت به انتظار بنشینند. همه این موارد برای مشتریان به هیچ وجه قابل تحمل نخواهد بود.امروزه مردم نسبت به انتظارکشیدن به شدت بی حوصله شده اند. فرهنگ ما به گونه ای افراد را شرطی کرده است که از شما انتظار خدمات آنی دارند، بدون اینکه به رسانه توجهی داشته باشند.در هر جایی که ممکن است، زمان انتظار را برای مشتریانتان کاهش دهید. خواهید دید که مشتریان شما از این کار شما تقدیر خواهند کرد.یکی از موارد خاص انتظارکشیدن این است که مشتری شما پشت سیستم کامپیوتری منتظر ارائه اطلاعات شما باید بتواند به سوالات متداول آنها بدون هیچ مشکلی پاسخی جامع ارائه دهند. اطلاعات موردنیاز را در اختیار کارمندانتان قرار دهید بنابراین آنها در کمترین زمان ممکن می توانند به سوالات کمتر متداول مشتریان پاسخی شایسته دهند. قانون کلی این است که مشتری هیچگاه نباید منتظر گرفتن پاسخ از سوی شما باشد. شما می توانید بانک پرسش و پاسخ در سیستم Microsoft CRM طراحی کنید تا کلیه کارمندان به پاسخ های مناسب برای هر سوال مشتری دسترسی آنی داشته باشند. با این کار نه تنها مشتریان قدردان کارهای شما خواهند بود، بلکه به شما کمک می کند تا تصویری فوق العاده مثبت از شرکتتان در ذهن مشتریانتان بسازید. پاسخگوی صوتی اتوماتیکدر حالت ایده آل شما به هیچ وجه نباید از سیستم پاسخگوی صوتی اتوماتیک استفاده کنید. با این حال این موضوع اگرچه ایده آل است اما به سختی قابل اجرا خواهد بود. سیستم های AVR میزان قابل توجهی از هزینه ها را در مقابل استفاده از اپراتورهای انسانی صرفه مدارانه مستلزم ایجاد تغییرات در نحوه انجام تعاملات و به طور کلی ساختار تجاری آن شرکت است. در این راه باید نقش بخش ها و واحدهایی که با مشتری تعامل دارند، به درستی روشن و مشخص شود کدام واحد می تواند ارزش افزوده بیشتری را برای مشتری ایجاد کند.طراحی مجدد فعالیت های کاربردی و مهندسی مجدد فرایندها، با هدف کاهش هزینه های غیرضروری مشتری و افزایش رو به بهبود میزان خدمات به مشتری انجام می شود. در واقع، فرایندهایی که دوباره تعریف شده اند باید بتوانند تمام فعالیت ها را به سمتی هدایت کنند که مرکز توجه این فعالیت ها، رضایتمندی مشتری باشد.بازنگری زنجیره فعالیت ها در فرایند باید به طور مرتب تکرار شود؛ در این میان، انتخاب یک نرم افزار مناسب برای تسهیل فرایندها خودکارسازی فرایندها، (تا جایی که امکان دارد) بسیار با اهمیت است.داگلاس بورگام (Douglas Burgum) یکى از معاونان ارشد شرکت مایکروسافت و مدیر بخش ارایهى راهکار براى کسب و کار این شرکت است که این هفته نباید بدون مجری و مسئول رها کرد.7. بررسی کنید که این تغییرات چگونه میتوانند بر عرضهکنندگان و سایر شرکای سازمان تأثیرگذار باشند.8. با استفاده از اطلاعات مشتریان، اهداف قابل اندازهگیری و با مفهومی را تعیین کنید.9. پایگاه مشتریان را بخشبندی کرده، فرآیندهای کلیدی را مجدداً ارزیابی کنید.10. فرآیندها را براساس اهمیت برای مشتریان و اثرات آنها بر اهداف CRM اولویتبندی کنید. ج. تدوین راهبرد اطلاعات مشتریدر این مرحله، جمعآوری دادههای صحیح و ارسال آنها به مکان مناسب انجام میشود.چ. استفاده از فناوریمنظور از این مرحله مدیریت دادهها و اطلاعات، برنامههای کاربردی پیشروی مشتری، زیرساختها و معماری IT است.ح. معیارهای سنجشدر این مرحله، اندازهگیری شاخصهای درونی و بیرونی موفقیت و شکست CRM با کاربردهای زیر انجام میشود.تعیین و اندازهگیری سطح تحقق اهداف CRMارائه بازخورد برای اصلاح راهبرد CRM و اجرای آننظارت بر تجربه مشتریمدیریت تغییر و تغییر شیوه