مشتریان واقعی,مشتریان بالقوه

مشتریان واقعی,مشتریان بالقوه,مشتریان واقعی

مشتریان واقعی,مشتریان بالقوه

مشتریان واقعی,مشتریان بالقوه,مشتریان واقعی

انواع فناوری CRM

باشند. اینجاست که CRM تحلیلی ارزش خود را نمایان می سازد.بسیاری از شرکت های توسعه دهنده سیستم های CRM شروع به تعبیه تحلیل های پیچیده در برنامه های CRM خود کرده اند. برخی از آنها از ابتدا این ماژول را در خود داشته و معمولا عنوان اتوماسیون را به آن اطلاعاتی بین شرکتها و مشتری برقرار نبود – Information asymmetric- و هر چی که می گفتند مشتری ها قبول می کردند . اما الان اینطور نیست . این بالانس اطلاعاتی نه تنها در مورد شرکت مورد نظر برای مشتری حاصل شده ، بلکه مشتری این توانایی رو داره که از

سیستم در اختیار ندارید، قبل از پیاده سازی CRM به فکر فراهم کردن آنها باشید. آیا اهداف و انتظارات مشخصی از سیستم CRM دارید؟اگر نمی دانید سیستم CRM را برای حل چه مساله ای می خواهید، آنرا فراموش کنید. در و.اقع قبل از پیاده سازی سیستم CRM باید اهداف بهره برداری از این سیستم کاملا مشخص باشد. یکی از اشکالاتی که اغلب پیش می آید و در نهایت منجر به شکست پروژه می شود این است که با شروع پروژه پیاده سازی CRM مدیران ارشد سازمان به تدریج با قابلیتهای بیشتری از سیستم CRM آشنا می شوند و همزمان با پیشرفت پروژه، انتظارات آنها نیز افزایش پیدا می کند. این انتظارات که خارج از قلمرو پروژه تعریف شده است تا حدودی ممکن است توسط مجری طرح برآورده شود اما بیشتر از آن مستلزم هزینه های جداگانه خواهد بود که ممکن است مدیران سازمان با آن موافقت نکنند که در چنین حالتی اختلاف و تعارض بوجود آمده بین کارفرما و مجری منجر به توقف و شکست پروژه می شود. بنابراین قبل از پیاده افزایش می یابد.3. روش شناسی3.1. کار میدانی مقدماتیتحقیقات میدانی اولیه مان در چهار مسائل متمرکز شده است. اول، آن را طراحی و هدایت به منظور بررسی ارتباط سوال و اعتبار خالص منطبق با قانون انجام دادیم. دوم، آن با استفاده از مخبری کلیدی مناسب تایید شد. سوم، اساس آن را بر پایه توسعه اندازه گیری فراهم شده از پاکی پرسشنامه کمک گرفته شده است. چهارم، از وسیله ای برای تست قبل پرسشنامه فراهم شده است. به این ترتیب، ما هفت مدیرانی از شرکت های واقع در یک منطقه شهری بزرگ در غرب میانه ایالات متحده مصاحبه کرده ایم. مدیران نشان دادند که آنها با بازارگرایی و عوامل مؤثر بر آن نگران بودند. آنها همچنین نشان داد که ابعاد جهت گیری استراتژیکی که مشخص شده بودند بسیار برجسته و مربوط در شرکت آنها و در رابطه با بازارگرایی بود. مصاحبه ها سایر ابعاد استراتژیک در رابطه با بازارگرایی را نمایان ساخت. علاوه بر مصاحبه ها چیزی آشکار شد که مطلع ترین مدیران در مورد فرهنگ حیاتی در سیستم CRM که بخش بازاریابی به آن نیاز دارد هیچ یک از موارد ذکر شده در بالا مسائل مهم و عمده ای نیستند، اما اگرچه کوچک و ناخودآگاه هستند، می توانند باعث ناراحتی مشتریان شده و آنها را از خدمات و کسب و کار شما ناراضی نگه دارند. حتی شما مجبور نیستید، برای مقابله با آنها هزینه ی زیادی صرف کنید. شما صرفا باید مشتری خود را در مرکز توجه کسب و کارتان قرار دهید و به این فکر باشید که چه کاری می توانید انجام دهید که مشتری شما حس و تجربه خوبی نسبت به شرکت و کسب و کار شما داشته باشد.هر چقدر سعی کنید مشتریانتان کمتر با این مسائل مواجه شوند، میزان رضایت آنها افزایش یافته و اعتبارتان نزد آنان فزونی خواهد یافت. متریک ها نیروی حیاتی CRM ها و همچنین کسب و کار شما به شمار می آیند. بدون اینگونه سنجش ها شما نمی دانید که دقیقا چگونه کارها را انجام داده و در چه مواقعی نیازمند اصلاحات هستید. متاسفانه همه متریک ها به شیوه ای برابر ایجاد نشده اند. برخی دفعات و مقدار خرید مشتری بود، که این امر موجب صرف بودجه بسیار اندکی برای ایجاد رابطه پایدار و با ثبات با مشتریان قدیمی شده بود. در این مقطع قیمت بعنوان یک بحث مهم جلوه‌گر شده، و بازاریابان سعی می‌ کردند به طور متوالی خریداران را به خرید مجدد تشویق کنند. بدون توجه به این که آیا هر یک از خریداران از قبل خریدی انجام داده است یا خیر. در این وضعیت، رقابت اصلی بر حفظ ارائه خدمات و توسعه محصول به مشتری و تسهیل خرید مشتری بود نه حفظ و نگهداری رابطه با مشتریان موجود.با شدت گرفتن رقابت، امروزه شاهد پیشی گرفتن تمرکز بر روی روابط به جای تمرکز بر روی مبادله هستیم. در وضعیت جدید بازاریابی انبوه کارآیی چندانی نداشته و از سودآوری کمتری برخوردار است. در شرایطی که میزان عرضه زیاد است و بیشتر بازارها در مرحله بلوغ به سر می‌برند، مشتریان جدید به سختی یافت می‌شوند. علاوه بر این اعلام شده است که کسب یک مشتری جدید حدود 6 الی 9 برابر حفظ مشتریان قبلی هزینه دربر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.