رضایت مشتری در محیط صنعتی، وجود دارد. چالش اول به ارزیابی جامع از رضایت یک مشتری صنعتی بر میگردد. روشهای سنجش سنتی در محیط صنعتی ریشه در رفتار مصرف کننده دارند که بر ارزیابیهای فردی از یک محصول متمرکز هستند و همچنین بیشتر تحقیقات صنعتی روی گزارشها افسر معتمد ارائه داد اطلاعاتی که ممکن است با دیگران مشترک باشد، "رضایت مشتری ما خوب حفظ شده است، چرا که بانک های ما ساخته شده است تلاش زیادی برای ایجاد تغییرات راحت تر برای مشتریان است. [اما] زمان اضافی به ارائه خدمات بهتر مشتریان ما اثرات منفی مالی
ملزومات این کار است.• ایجاد سلسله مراتب معیارهای CRM به صورت اولویت و از بالا به پایین، بررسی نتایج کار و اطمینان از سطوح مختلف و ارتباطات داخلی این معیارها. در این میان، همکاری با بخش مالی امری ضروری است چرا که این معیارها باید در کل معیارهای مجتمع شرکت قرار گیرند.• کسی را به عنوان مسئول ترسیم و تعریف ارتباطات میان معیارهای CRM منصوب کنید.نتیجه گیریدر مجموع باید متذکر شد که راهبرد تجاری، راهبردی مربوط به کار کسب است و مجموعه ای یا طبقه ای از کاربردها و فناوریها نیست. علیرغم این که فناوری امری بسیار مهم برای اجرای راهبردهای CRM است، CRM خود فناوری نیست.اوراکل قصد دارد که جدیدترین نسخه برنامه هاى کاربردى مدیریت روابط مشتریان خود را به عنوان بخشى از روز آمد سازى مجموعهE-Business خود، طى دو ماه آتى به بازار عرضه کند. هدف از روزآمدسازى نرم افزار CRM اوراکل این است که فروش محصولات شرکت را با دیگر عملکردهاى شرکت مانند بازاریابى و فعالیت هاى این مورد صورت گرفته مبین این است که ما نمی توانیم شخص خاصی را مسئول قرار دهیم و بگوییم مثلا" فرد x مسئول است . در واقع هر فرد عضو سازمان یا شرکت مسئول CRM است.و باید پاسخگو باشد .منظور از هر کسی این است که هر کسی که در داخل پروژه CRM فعالیت می کند تا این پروژه را به سر منزل های مقصود برساند است . نه هر کس غیر سازمانی . و غیر مسئول.این مسئله باعث می شود که در کنارچارت سازمان یک هاله ای تشکیل شود که باعث شود افراد انگیزه کاری خود را بالا برده و بهتر کار کنند.● نتیجه گیری:با استفاده از علوم پایه نظیر ریاضیات که ازیکی از بخشهای مهم آن همان روشهای حل مسئله می باشد در این مسئله توانستیم به حل مسائل CRM یا همان مدیریت روابط مشتری بپردازیم .البته یادآوری میکنیم روشهای فوق الذکریک سری روشهای کلی می باشند که ما از آنها می توانیم در مسئله یابی تمتم بخشهای سازمان بهره جوییم.البته این مهم با تمرین و درایت مدیران توان اجرایی بهتری نیز پیدا خواهد می شوند که به ارائه تخفیف پاسخ بلی داده اند یا خیر. سپس در داخل خود سیستم CRM این مشتریان بصورت خودکار دسته بندی می شوند و مدیر بازاریابی و فروش می تواند برنامه های مختلفی را برای دسته های مختلف مشتریان اجرا نماید. اهدافسیستم CRM تخفیف های پذیرفته شده را نظارت کرده و پاسخ مشتریان به برنامه های تخفیفی را در طول زمان پیگیری می کند. پیگیری پیشنهادهای تخفیف و اینکه چگونه می توانند بر روند کلی فروش تأثیرگذار باشند، باید بطور مستمر در جریان باشد و به خودی خود به اندازه یک کتاب مطلب ارزشمند دارد. در کسب و کارهای مشتری محور، چیزهای کوچک معانی بزرگی را در بر دارند. قیمت و خدمات شاید دلایل اصلی باشند که مشتریان با شما معامله می کنند. اما مواردی مثل زمان انتظار، فرآیندهای پیچیده و سوالات بی پاسخ شبیه سنگی در کفش مشتریان عمل کرده و آنها را آزار خواهد داد.شاید این موارد ناراحتی کمی را به بار آورند اما در شکل دادن نظر و دیدگاه مشتری نسبت به کسب و کار گزارش دهی موجود در سیستم CRM نیز می تواند توانایی هدفگیری مشتریان مناسب و در نتیجه معامله کردن در زمانی کمتر را تقویت کند. اگر در فرایندهای مدیریت مشتریان بالقوه شما نقطه ضعفی وجود دارد که در آن در حال ریزش مشتریان هستید، می توانید با آمادگی بیشتری اینگونه مسائل را شناسایی کرده و رویکرد لازم را مبذول دارید. به جای آنکه از راه حل نرم افزارهای قدیمی یعنی "تنظمیش کن و فراموشش کن" استفاده کنید، سعی کنید از چشم اندازهای جدید کسب و کار یعنی سیستم CRM برای بهینه سازی استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید – تنها با این کار است که درآمد شما افزایش خواهد یافت.هزاره جدید، عصر تجربه مشتری به حساب میآید. عصر دیجیتال نحوه تعامل مشتریان و شرکتها با یکدیگر را متحول کرده است و ظهور شبکههای اجتماعی سازمانها را وادار کرده است که رویکردشان نسبت به برقراری ارتباطات را تغییر دهند. زمانیکه کاربر میتواند تنها با چند کلیک ساده تجربه خود را با میلیونها نفر به